Kedves Látogatónk!

Ha Te is szívesen válogatsz a természet ajándékai közt a Naurel organikus birodalmában, kérjük, hogy támogass bennünket az Ország Boltja népszerűségi versenyén szavazatoddal!

Köszönjük bizalmadat!
A Naurel csapata

X

Bejelentkezés

Ha elfelejtetted a jelszavad, ide kattinva kérhetsz újat.
X

Regisztráció

Regisztráltál már nálunk? Ha igen, ide kattintva bejelentkezhetsz!
X

Értesítés

X

Ajánld barátnődnek

X

Kívánságlista elküldése

X
Bejelentkezés | Regisztráció Kosár
Üres kosár

Sajnos a kosarad még üres.
Nézz körül nálunk és töltsd meg, hogy ne legyen ilyen szomorú!

Vásárlás folytatása
Prémium minőségű, certifikált, organikus termékek világa.

Vegán életmód - én így csinálom

Csütörtök, Július 19. 2018.

A vegánsággal, a veganizmussal kapcsolatban rengeteg megválaszolatlan kérdés kering a köztudatban, és az sem ritka, hogy a vegánok és a mindenevők élesen bírálják egymást. Ezúttal ezt az élt szeretném egy picit tompítani, elmesélni, hogy én, fitneszedzőként és versenyzőként miért és hogyan lettem vegán, mit tapasztaltam, hogyan élek és érzem magam azóta.

Vegán életmód - én így csinálom

Miért lettem vegán?

Néhány évvel ezelőtt, amikor még aktívan versenyeztem, azt gondoltam, hogy kizárólag hússal, sok hússal lehet izmot építeni. Valószínűleg a szervezetem telítődhetett, mert jó 3 évig rá sem bírtam nézni a húsra, így vegetáriánusként táplálkoztam. Ebben az időszakban derült ki, hogy több élelmiszerre is allergiás vagyok, emiatt a tejtermékekről is végleg le kellett mondanom. Ez jelentette talán a legnagyobb lemondást.

Ezek helyettesítésére növényi tejeket használok, nagy kedvencem a kókusztej, de szeretem a rizstejet és a mandulatejet is.

Engem sem kerülnek el a tévhitek

A vegánsággal kapcsolatos tévhitek persze engem sem kerülnek el, sőt sokszor a közvetlen környezetemből érkeznek a furcsa kérdések. Én azonban egyáltalán nem érzem, hogy bármilyen hátrányból indulnék amiatt, mert vegán vagyok. Ugyanúgy edzek, izmot építek, nem vagyok kórosan sovány vagy alultáplált sem.

Mit eszik egy vegán?

A szénhidrátok pótlására rengeteg gabona áll rendelkezésre. A köles, a quinoa, a hajdinaliszt, a kukorica, a zabpehely értékes tápanyagokban, jó minőségű szénhidrátokban gazdagok és némi fehérjét is tartalmaznak.
Az állati eredetű fehérjék pótlására nagyon sok hüvelyest fogyasztok. Babokat, lencsét, csicseriborsót, mellé pedig rengeteg zöldséget, ami sok energiát ad.

Gyakran kérdezik tőlem, hogy nem puffasztanak-e a hüvelyesek? De én ilyen egyáltalán nem tapasztaltam. Ezzel szemben egy cikkben azt olvastam, hogy előbb-utóbb senkit sem puffasztanak, csak a bélbaktériumoknak kell módosulniuk ahhoz, hogy ne okozzon gondot a hüvelyesek fogyasztása.

A gyümölcsöket nem fogyasztok gyakran, inkább csak smoothie-t készítek belőlük.

Mellette ritkán kerülnek a tányéromra szójatermékek, tofu, szejtán vagy szójabab.

A nyers vegán étkezés számomra is újdonság

Nagyon sok nyers élelmiszert fogyasztok, ennek hatására rengeteg új ízzel találkoztam, új kombinációkat ismertem meg. Érdemes tenni egy próbát például a brokkolival, a zellerrel vagy a karfiollal. Nagyon izgalmas új köretek, főételek vagy akár sütemények is készíthetők belőle.

A tanácsom, ha kacérkodsz a veganizmussal

Vegánná válni egy hosszú folyamat, amit nem szabad siettetni. Nem egyszerű és nem is szabad egyik napról a másikra elhagyni a húsokat, a tejtermékeket és a tojást, csak ha már megfelelően gondoskodni tudsz a hiányzó tápanyagok pótlásáról is. Muszáj tudomásul venni, hogy a szervezetnek idő kell, amíg megtanulja a növényi táplálékból származó energiákat hasznosítani.

Fontos, hogy ha vegánul szeretnél táplálkozni, akkor tudatosan építsd fel, hogy mit eszel. Csak így tudod biztosítani a szervezet számára fontos tápanyagokat.

Nincs szigorú diétám, csak egészséges szokások

Nem követek szigorúan semmilyen életmódot, egyedül a vegán étkezésre figyelek. Ebbe a hús, halak, tojás és tejtermékek nem férnek bele. Hetente 2x eszem nyers vegán ételt, amit rendelek. Ilyenkor smoothie, főétel és egy nyers vegán desszert a menü.

Reggelire kókusztejet szoktam fogyasztani gluténmentes zabpehellyel, vagy kölesből készült, cukormentes aprósüteményt, máskor quinoa szelet kerül a tányérra vagy tej-, búza- és tojásmentes kenyér. Hagyományos felvágottak helyett különféle pástétomokat kenek a kenyérre.

Ha a napom edzéssel indul vagy tárgyaláson ülök, akkor rizsből vagy borsófehérjéből készült növényi proteinnel biztosítom, hogy a vércukorszintem stabil maradjon. Ezt öntöm fel kókusztejjel és édesítem agávéval.

A nap második felében már csak zöldséget eszem, hozzá különböző gyógyteákat iszom.

A vegán életmódra való áttérés hátterében rengeteg dolog állhat. Lehet egészségügyi ok, a fenntartható életmódra való törekvés vagy az állatok védelme. A legfontosabb, hogy olyan életmódot válassz és kövess, amivel azonosulni tudsz, amiben jól érzed magad. És ha szükséged van segítségre az ételeid összeállításában, akkor ezt mindenképpen tedd meg, nehogy hiányállapot lépjen fel.

Te hogyan táplálkozol? Meséld el kommentben!

Tetszett a cikk? Hasznosnak találod?
Mutasd meg a barátaidnak is! Kattints a Tetszik vagy a Megosztás gombra!

Véleményed van? Szólj hozzá!

Kapcsolódó termékek

Bio zöldalmás fogkrém babáknak
Azeta bio

Bio zöldalmás fogkrém babáknak
0-36 hónapos korig
(50 ml)

1 299 Ft
Epres organikus fogkrém
Jack n' Jill

Epres organikus fogkrém

(50 g)

2 350 Ft
Bio banános fogkrém babáknak
Azeta bio

Bio banános fogkrém babáknak
0-36 hónapos korig
(50 ml)

1 299 Ft

Szépség

Még több cikk

Baba

Még több cikk