Kedves Látogatónk!

Ha Te is szívesen válogatsz a természet ajándékai közt a Naurel organikus birodalmában, kérjük, hogy támogass bennünket az Ország Boltja népszerűségi versenyén szavazatoddal!

Köszönjük bizalmadat!
A Naurel csapata

X

Bejelentkezés

Ha elfelejtetted a jelszavad, ide kattinva kérhetsz újat.
X

Regisztráció

Regisztráltál már nálunk? Ha igen, ide kattintva bejelentkezhetsz!
X

Értesítés

X

Ajánld barátnődnek

X

Kívánságlista elküldése

X
Bejelentkezés | Regisztráció Kosár
Üres kosár

Sajnos a kosarad még üres.
Nézz körül nálunk és töltsd meg, hogy ne legyen ilyen szomorú!

Vásárlás folytatása
Prémium minőségű, certifikált, organikus termékek világa.

Sportolás kisgyerekkel

Csütörtök, Augusztus 18. 2016.

Biztosan a genetikának is van köze hozzá, hogy ennyire vékony vagyok, de ettől függetlenül is mindig állandó része volt a sport az életemnek. Aztán persze ahogy várandós lettem Zorával, majd később megszületett, minden megváltozott. Na nem, nem a sporthoz való hozzáállásom, inkább a mozgás minősége, helyszíne és persze az edzőtársam is.

Sportolás kisgyerekkel

Sportolás várandósság alatt

A hivatalos állásfoglalás szerint egy egészséges kismama a normál, megszokott életvitelét a várandósság alatt is gond nélkül folytathatja. Ennek természetesen a rendszeres mozgás is része. Persze az olyan rázkódással járó mozgásformákat, mint futást vagy a kangoot hanyagolni kell, de van helyette más.

A futást felválthatja a lendületes séta, nagyon jó kismamatornák vannak, nekem viszont a kismamajóga volt a kedvencem. Főleg a harmadik trimeszterben, amikor már sokszor megmozdulni sem volt kedvem. Abban a másfél órában csak magamra és a kisbabámra tudtam figyelni, és ahogy növekedett, úgy lett ő is egyre inkább részese az edzéseknek. A kismamajóga segített felkészülni a szülésre, megtanította hogyan tudok mind jobban befelé fordulni és kiszűrni a külvilág történéseit. A szüléskor éppen erre volt szükségem. Nagyon szép időszak volt ez.

Sportolás kisgyerekkel

Zora születésével aztán a megteremtett nyugalom hirtelen semmivé foszlott. Az új feladatok és a gyermekágy háttérbe szorította a saját szükségleteimet és persze a sportot is hanyagoltam abban az időszakban. Az alvásidőkben azonban lázasan bújtam a fórumokat, és olyan otthon is végezhető gyakorlatokat kerestem, amelyeket babával is könnyedén el lehet végezni. Nem volt hiány.

A Youtube tele van ingyenes videókkal, remek ötletekkel és babával is végezhető gyakorlatsorokkal, így amint tudtam le is teszteltem őket. Bár sokan gondolják, hogy az otthoni torna és a gyereknevelés nehezen összeegyeztethető, nekem nem ez a tapasztalatom.

Eleinte Zora alvásidejére tettem az edzéseket, aztán rájöttem, hogy felesleges, mert ez is könnyedén egy remek közös programmá változtatható. Folyamatosan próbáltam bevonni a mozdulatokba, nagyokat kacagott a hasizomgyakorlatok alatt és imádott rám mászni a fekvőtámaszok közben. Na úgy már nem volt olyan egyszerű.

Aztán rájöttem, hogy a napi 2x1 órás közös sétákat is könnyedén alakíthatom edzéssé. Egyre növeltem a távokat, emelkedős utcákat kerestem, ez remekül edzette a lábamat, combokat és a feneket, miközben a kicsi Zora békésen aludt a babakocsiban.

1,5 éves korában aztán, ahogy a mi életünkbe is beköszöntött a motoros időszak, már lehetett fokozni a sebességet is. Lelkesen kísért motorral futás közben, néha fogócskázunk vagy éppen versenyeztünk, ki ér hamarabb az út végi fához.

Az edzések elején persze állandóan izomlázam volt, ekkor Zora kenegette a fáradt izmaimat organikus izomlazító olajjal, és persze a sport utáni konjak szivacsomról sem tudtam lebeszélni. Ezért inkább ő is kapott egy babáknak való arctisztító szivacsot. Majd persze a dezodor használatát is pillanatok alatt megtanulta. Így lettek teljesek az edzéseink.

Sport és szórakozás egyben

A napokban vendégségben jártunk, ahol egy hatalmas trambulint állítottak fel az udvar közepére. Zorát szinte úgy kellett belőle kiimádkozni. És persze engem is. Miközben ott ugráltunk, arra gondoltam, hogy ennél élvezetesebb edzésformát talán elképzelni sem tudnék. Hatalmasakat nevettünk, 30 perc alatt rendesen kifáradtunk, leizzadtunk és ráadásként Zora fantasztikusan jól és sokáig aludt utána éjjel. A legjobb, ha mindenki nyer.

Szerencsére Zora apukája is sokat segít, így hetente kétszer jut időm csak magamra is. Nyáron, amikor korán kel a nap szeretek én is vele ébredni. Ilyenkor még friss a levegő, alig járnak az utcán és éppen ébredezik a város. Szeretek kimenni egy kicsit futni a Balaton partra. Rossz időben pedig egy kis jógával vagy konditeremmel vezetem le a felesleges energiákat.

Az anyává válás óriási felelősség. Nem elég, hogy szeretetben neveled, egészséges ételekkel táplálod és kemikáliáktól mentes krémekkel fürdeted, ápolod a babád bőrét, fontos, hogy a rendszeres mozgással is pozitív és követendő példát mutass számára. Hiszen a sport és a mozgás fontos. Amit pedig tőled, tőletek lát, az lesz számára is normális.

Anyaként a sport már nem csak arról szól, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben és vonzóbbak legyünk, bizony, ha közvetve is, de a gyermekünk jövőbeli életvitelét is befolyásoljuk.

Mit gondolsz? Te mit és hogyan sportolsz a gyerek mellett?

Tetszett a cikk? Hasznosnak találod?
Mutasd meg a barátaidnak is! Kattints a Tetszik vagy a Megosztás gombra!

Véleményed van? Szólj hozzá!

Kapcsolódó termékek

Sport konjak szivacs férfiaknak
The Konjac Sponge

Sport konjak szivacs férfiaknak

(1 db)

5 290 Ft
Bio lábápoló balzsam
Bentley Organic

Bio lábápoló balzsam

(27 g)

2 550 Ft

Szépség

Még több cikk

Baba

Még több cikk