Kedves Látogatónk!

Ha Te is szívesen válogatsz a természet ajándékai közt a Naurel organikus birodalmában, kérjük, hogy támogass bennünket az Ország Boltja népszerűségi versenyén szavazatoddal!

Köszönjük bizalmadat!
A Naurel csapata

X

Bejelentkezés

Ha elfelejtetted a jelszavad, ide kattinva kérhetsz újat.
X

Regisztráció

Regisztráltál már nálunk? Ha igen, ide kattintva bejelentkezhetsz!
X

Értesítés

X

Ajánld barátnődnek

X

Kívánságlista elküldése

X
Bejelentkezés | Regisztráció Kosár
Üres kosár

Sajnos a kosarad még üres.
Nézz körül nálunk és töltsd meg, hogy ne legyen ilyen szomorú!

Vásárlás folytatása
Prémium minőségű, certifikált, organikus termékek világa.

Ilyen hatással van a fehér cukor fogyasztása a gyermekedre

Csütörtök, Május 23. 2019.

Az egészséges életmód hívei körében a fehér vagy finomított cukor az elsőszámú mumus. Minden diéta, életmód tanács azzal kezdődik, hogy hagyd el a fehér cukor fogyasztását. Számos vizsgálat bebizonyította már, hogy a finomított cukor túlzott bevitele káros az egészségre. Ezúttal annak jártunk utána, milyen hatással van a gyerekek viselkedésére.

Ilyen hatással van a fehér cukor fogyasztása a gyermekedre

Nincs olyan gyerek, aki nemet tudna mondani egy színes cukorkára vagy szelet csokira. Egyszerűen megőrülnek az édességért, sajnos szó szerint. Az édes ízek szeretete ősi ösztönünk, az anyatej íze is édes, az édes íz finom, nem is csoda, hogy szeretik a gyerekek. A kutatók viszont elkezdték vizsgálni, hogy a túlzott cukorfogyasztás milyen hatásokat okoz a gyerekek viselkedésében. 

Hiperaktivitást okoz az édesség fogyasztása?

Sok szülő tapasztalja, hogy édesség fogyasztását követően a gyereke szinte megbolondul. Teljesen felpörög, kiabál, eszeveszetten rohangál, nehezen kezelhetővé válik. Aztán ahogy normalizálódik a vércukorszint a gyereket mintha kicserélték volna, viszont a jókedvű gyerekük helyett egy nyűgös, hisztis, méregzsákot kapnak vissza.

Tudományos vizsgálatok a jelenséget ugyan nem bizonyították egyértelműen, érdekes látni azonban, hogy néhány napos cukormentességet követően a gyerekek sokkal kiszámíthatóbbak, nyugodtabbak, kezelhetőbbek.

Egyes kutatások szerint az egészséges ételek fogyasztása, a gyorséttermi ételek, a cukor- és mesterséges összetevőket tartalmazó ételek minimalizálása egyértelműen jó hatással van a gyerekek viselkedésére, a tanulmányi eredményeire, szociális kapcsolataira.

A túlzott cukorfogyasztás a felnőttkori betegségek melegágya

A túlzott cukorfogyasztás és a viselkedési problémák közötti egyértelmű összefüggést a mai napig nem bizonyították egyértelműen, de azzal nem lehet vitatkozni, hogy a fogszuvasodás, az elhízás, a cukorbetegség hátterében is a túl sok finomított cukor fogyasztása áll. De növeli a szív- és érrendszeri betegségek és a daganatos betegségek kialakulásának esélyét is.

Maximálisan ajánlott napi cukorbevitel

A WHO és az Amerikai Szív Szövetség ajánlása szerint a nők naponta max. 25 gr (6 teáskanál), a férfiak 37 gr cukrot fogyaszthatnak, 4-8 év közötti gyerekek esetében 12-16 gr-ot, serdülőknek pedig 21-33 gr-ot javasolnak. 2 éves kor alatt a finomított cukor fogyasztása nem ajánlott.

A gyakorlatban ez a mennyiség pillanatok alatt összejöhet, 12 gr cukrot pl. 1 dl gyümölcsjoghurt is tartalmaz.

Mit tehetsz tudatos szülőként?

Tudatos szülőként biztos, hogy Te is szeretnéd a lehető leginkább visszaszorítani gyermeked cukorfogyasztását. Ehhez a legjobb, ha csak megbízható élelmiszereket vásárolsz, minden termék összetevői alaposan áttanulmányozod, hiszen szinte mindenbe tesznek finomított cukrot. Az édes ízt számos módot biztosíthatod, pl. ízletes gyümölcsökkel, házi készítésű gyümölcspürékkel, turmixokkal, aszalványokkal stb.

Te hogyan próbálod kordában tartani gyermeked cukorfogyasztását? Írd meg kommentben!

Tetszett a cikk? Hasznosnak találod?
Mutasd meg a barátaidnak is! Kattints a Tetszik vagy a Megosztás gombra!

Véleményed van? Szólj hozzá!

Szépség

Még több cikk

Baba

Még több cikk