Kedves Látogatónk!

Ha Te is szívesen válogatsz a természet ajándékai közt a Naurel organikus birodalmában, kérjük, hogy támogass bennünket az Ország Boltja népszerűségi versenyén szavazatoddal!

Köszönjük bizalmadat!
A Naurel csapata

X

Bejelentkezés

Ha elfelejtetted a jelszavad, ide kattinva kérhetsz újat.
X

Regisztráció

Regisztráltál már nálunk? Ha igen, ide kattintva bejelentkezhetsz!
X

Értesítés

X

Ajánld barátnődnek

X

Kívánságlista elküldése

X
Bejelentkezés | Regisztráció Kosár
Üres kosár

Sajnos a kosarad még üres.
Nézz körül nálunk és töltsd meg, hogy ne legyen ilyen szomorú!

Vásárlás folytatása
Prémium minőségű, certifikált, organikus termékek világa.

Így hozd magad formába a szülés után

Csütörtök, Május 03. 2018.

A várandósság az egyik leginkább megterhelő időszak a női szervezet számára. A belső szervek helyzete megváltozik, a terhesség alatti súlyváltozás pedig a bőrt, az ízületeket és persze az önbizalmat is próbára teszi. Jó hír, hogy a kicsi születésével a legtöbb dolog rendeződik. Ezúttal ahhoz adunk néhány tippet, hogyan hozhatod magad ismét formába a szülés után.

Így hozd magad formába a szülés után

Fontos a regenerálódás

A gyermekágy időszaka, vagyis a szülés utáni első 6 hét csak rólad és a babáról szól. Ez idő alatt fontos, hogy nagyon sokat pihenj, hogy a szervezeted minél előbb regenerálódni tudjon. Az első néhány héten ismeritek meg egymást a babával, szoktok össze és alakítjátok ki a mindenki számára megfelelő napi rutint. 

Két szoptatás között azért figyelj magadra is. Legyetek minden nap a friss levegőn, sétáljatok nagyokat. Ez a babának is jó, és persze neked is. Energiát ad, nyugtat és a szervezetednek is jót tesz a séta.

A terhesség ideje alatt kiemelt figyelmet kapott a has bőre, hiszen extrém tágulásnak volt kitéve. A szülés után sem feledkezhetsz azonban meg róla. Továbbra is kenegetheted a terhességi csíkok elleni krémekkel, hogy rugalmas maradjon.

Ha a szülés előtt és/vagy a szülőszobában használtad az Organikus masszázsolajat, akkor javaslom, továbbra is tartsd kéznél. A levendula nyugtató illata nagyon jól tud esni esténként. Segít, hogy ellazulj, nyugtató hatását pedig a fárasztó éjszakai ébredések időszakában is kamatoztathatod.

A kezdetben nap 8-10 szoptatás elengedhetetlen a tejtermelés megfelelő beindulásához. A rendszeres szoptatással persze a baba egyre ügyesebb lesz, az igényeihez szükséges tejmennyiség pedig gyorsan beáll, és a szoptatások száma is ritkulni fog.

Az első időszak azonban megterhelő lehet a melleknek, ezért érdemes beszerezni egy organikus mellbimbóápoló krémet. Fontos, hogy organikus terméket válassz, hiszen a mellbimbóval a kicsi is közvetlenül találkozik, és nagyon nem mindegy, hogy mi kerül a szervezetébe.

Igyál nagyon sok folyadékot

Biztos a nőgyógyász és a csecsemős nővérek is rengetegszer elmondták, hogy a szervezetednek a következő néhány hónapban nagyon sok folyadékra lesz szüksége. Ki kell ürülnie a szülés során kapott gyógyszereknek, fontos, hogy normalizálódjon a bélműködés és persze a babának is egyre több anyatejre lesz szüksége, aminek előállításához vízre is szüksége van a szervezetednek.

A korábban megszokott napi 2-2,5 liter vizet ezért érdemes legalább napi 1 literrel megnövelni. Jó megoldás lehet, ha minden szoptatás után azonnal iszol egy pohár vizet, így azonnal vissza is töltheted a hiányzó mennyiséget.

Legjobb választás a tiszta víz, de ha unod az ízét, akkor választhatsz cukormentes üdítőket, roibosteákat is. A gyógyteákat ebben az időszakban kerüld.

A bőröd is szinte vízért kiált, szárazabb lehet és húzódhat is. A krémek mellett a megfelelő folyadékmennyiség is segít feszesen tartani és újra formába kerülni.

Táplálkozz rendszeresen, fogyassz egészséges ételeket

A bőséges folyadékfogyasztás mellett persze az sem mindegy, hogy mit eszel. Kerüld az egészségtelen ételeket, egyél sok friss gyümölcsöt és zöldséget, fehér húsokat, halat, tejtermékeket és teljes értékű gabonákat. Ezek tartalmazzák a szervezet számára legfontosabb tápanyagokat.

Igaz, hogy most nemcsak magadra, hanem a babára is gondolnod kell, de ne kettő helyett, hanem kettőért egyél. A napi tápanyagbevitelt elegendő 4-500 kalóriával emelned, így a tejtermeléshez szükséges tápanyagot is biztosíthatod, és hízás sem fenyeget.

Ha nassolni támad kedved, vagy a sok éjszakázás mellé egy kis boldogságforrásra vágysz, akkor válogass az egészséges édességek között. Szerencsére már rengeteg egészséges nyalóka, gumicukor és cukorka van forgalomban. Érdemes megkóstolni az egészséges csokoládékrémeket és mogyorókrémeket is.

És mindig legyen a táskádban egy quinoás energiaszelet, sosem tudhatod, mikor éhezel meg. 

Mozogj minden nap 30-60 percet

A babakocsi tologatása minden kismama legkedveltebb időtöltése, érdemes is minél többször gyakorolni. A mozgás jót tesz a szervezetednek, nyugtat, segíti a regenerálódást, segít helyükre kerülni a belső szerveknek és persze az alakodat is formálja. Sétálj ezért naponta 2x, élvezd a jó időt és a babával töltött közös perceket, mert villámgyorsan elmúlik.

Tetszett a cikk? Hasznosnak találod?
Mutasd meg a barátaidnak is! Kattints a Tetszik vagy a Megosztás gombra!

Véleményed van? Szólj hozzá!

Szépség

Még több cikk

Baba

Még több cikk